Werkwijze

Kennismakingsgesprek

Tijdens een telefonisch gesprek vertel je mij wat ik voor je kan betekenen en kun je mij vragen stellen. Dit gesprek is kosteloos en vrijblijvend. Als de klik er van beiden kanten is, gaan we samen kijken hoe je weer grip kunt krijgen op je leefstijl en dus op je gezondheid en levensgeluk.

Intakegesprek

We starten het intakegesprek met het bespreken van jouw motivatie, doelen en verwachtingen om een goed beeld te krijgen van jouw behoeften en jouw mogelijkheden. Om meer inzicht te krijgen in je huidige gezondheid doe ik een uitgebreide leefstijlcheck. Ligt de aandacht op het fysieke vlak dan zal ik tevens een aantal lichaamsmetingen doen, waaronder gewicht, BMI, spierpercentage, vetpercentage en visceraal vet.

Als leefstijlcoach ben ik van mening dat alleen focussen op je einddoel een te grote stap is. Focussen op wat je sneller en makkelijker kunt veranderen is de beste manier om iets ook blijvend te kunnen veranderen. Dus niet gelijk alle suikers uit je voedingspatroon weren én iedere dag mediteren én 10 km hardlopen, maar stap voor stap kleine aanpassingen doen. Dat kost tijd en zal ook niet altijd eenvoudig zijn, maar door het langzaamaan toe te passen is het makkelijker vol te houden en wordt het een routine. Door middel van kleine stapjes werk je toe naar je uiteindelijke doel. Als de focus ligt op wat je wílt doen, niet op wat je móet doen, is het ook veel makkelijker vol te houden. Focussen dus op wat je wel wilt en niet op wat je niet wilt!

Het intake-gesprek vindt bij voorkeur face-to-face plaats. De overige coachingsgesprekken kunnen eventueel online als de coachvraag dat toelaat.

Coachgesprekken

In de coachgesprekken gaan we dieper in op je leefstijlaanpassingen en hoe je die kunt aanpakken. Afhankelijk van je doelen stellen we een leefstijlplan op om te kijken wat voor jou haalbaar en realiseerbaar zou kunnen zijn. De veranderingen moeten namelijk wel gaan passen in je huidige leven en voor balans zorgen. Samen gaan we onderzoeken waar jij aan kunt werken. Jouw doelen en acties schrijf je SMART* in jouw persoonlijke leefplan.

Wil je werken aan je gewicht, dan kijken we naar je huidige voedingsinname. Aan de hand van je eetpatroon, die een je week bijhoudt, zal ik een voedingsanalyse en -advies uitbrengen. Hierna zullen we samen een plan opstellen en kun je er direct mee aan de slag. In de vervolggesprekken gaan we kijken welk aspect of aspecten de meeste aandacht verdienen en voeren we de veranderingen door in kleine stapjes om te kunnen wennen aan je nieuwe leefstijl. En neem maar van mij aan, als je die eenmaal hebt, wil je niet meer terug!

* SMART staat voor specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden. Als je doelstellingen met deze methode opstelt, worden ze duidelijk en concreet.